Photobucket

Thursday, January 28, 2010

Bicara Hati..

Apa perasaan saudara memegang jawatan ini??

macam mana jadi YDP sekarang??

Bagaimana pengurusan masa,hidup,kewangan sebagai orang yang memegang amanah sekarang??

dan beberapa persoalan yang cukup mengambarkan sebuah perubahan,inilah diri saya sepanjang seminggu memegang jawatan sebagai pemimpin,segala sistem kehidupan biasa-biasa dahulu,kini menjadi luar biasa.

Berbicara soal perasaan menjadi pemegang amanah.

Ketahuilah,perlantikan memegang jawatan ini bukanlah suatu kemuliaan,tetapi ia merupakan satu bebanan.

Sahabat-sahabatku...jawatan ini adalah satu tanggungjawab yang di amanahkan untuk dilaksanakan sebaik mungkin.Ia sama sekali bukan satu anugerah yang boleh di banggakan.saya bukanlah orang yang terbaik di kalangan kalian semua,saya adalah insan biasa seperti kalian semua,tetapi,di bahu saya terpikul satu amanah,tanggungjawab,satu bebanan..

Soal hati??

secara ikhlasnya,tiada sedikit pun rasa gembira memegang jawatan ini,tidak terlintas langsung rasa kebanggaan,cuma suatu kesedihan,kesengsaan yang tak mampu terucap dengan bait-bait kata.Lemah nya jiwa ini,longlainya jasad ini,tak tertanggung.Hati ini masih bersedih,acap kali cuba melupakan segalanya.namun yang bernama sedih itu tak pernah bosan menjegok ruang hati ini.

Hafizul,kamu mesti kuat,bersemangat!!!!

Terima kasih atas sokongan kalian semua,kadang-kadang saya tidak menjawab dan memberi sebarang komen atas nasihat dan tiupan semangat seumpama tadi,sekadar seukir senyuman di balas,..

Sebuah SENYUMAN,ada apa pada seukir senyuman,bisa saja di tafsir 1001 rasa dan kata.Jadi apa rasa yang nak di nyatakan dengan senyuman tadi??? gembira ??? seronok ??? sedih ??? sengsara?? haha..hanya hati yang merasa mampu mengungkapkannya.Itulah sekeping hati...

Letih???

Oleh kerana sebelum ini biasa-biasa sahaja..sudah bertukar lah kepada luar biasa..jadi kalau dulu letih itu ada.maka,hari ini perkataan letih itu juga ada,cuma letih dulu dan letih sekarang memang berbeza.

Ya Allah,ku pohon kau kurniakan lah aku secebis kekuatan untuk menghadapi ujian ini.Sesungguhnya aku insan yang lemah jika tiada kekuatan yang engkau berikan,aku hanyalah insan hina jika tidak kau muliakan..Aku adalah hamba-Mu..Aku telah korbankan sebuah harapan membina impian di masa hadapan untuk memikul beban amanah ini.Hari-hari ku penuh kesedihan,keletihan,adakalanya kesengsaraan.Engkau mengetahui hati ini...............................................................................................................................................................................................................................................................................................

0 Comments:

blogger templates 3 columns | Make Money Online