Photobucket

Saturday, April 4, 2009

Ds Nizar MB Rakyat Perak

Sabarlah Ds Nizar!

Ali Imran, Ayat 26

“Katakanlah wahai Tuhan yang mempunyai kekuasaan, Engkau berikan Kerajaan (pemerintahan) kepada mereka yang Engkau kehendaki dan Engkau cabut kerajaan daripada mereka yang Engkau kehendaki.”

“Engkau Muliakan mereka yang Engkau kehendaki dan Engkau hinakan mereka yang Engkau kehendaki.”

“Di tangan Engkaulah segala kebaikan. Sesungguhnya Engkau Maha Kuasa atas segala sesuatu.”

Sekiranya rakyat tidak diberi peluang membuat keputuan,selagi itu kerajaan yang ada akan terus menyeret istana ke kancah politik.

sejak awal lagi saya berpendapat sulatan sepatutnya membubarkan dun dan bukan melantik kerajaan baru meskipun kuasa itu ada di tangan baginda.apa yang berlaku jelas menunjukkan ketidakwajaran itu.

Meskipun tindakan speaker dun perak itu kelihatan melampau,ia adalah dalam bidang kuasa beliau.Meraka boleh kata apa yang mereka suka,kuasa speaker memang begitu dan mahkamah sendiri pun tidak akan masuk campur.dan sekirannya mereka tidak berhati-hati mereka boleh dikenakan hukuman kerana ingkar arahan speaker atau menghina dun perak.


“Sepatutnya yang bertanggungjawab mencetus isu tersebut dan membawa tiga Adun terbabit ke Istana Perak perlu disiasat SPRM kerana segala masalah yang berlaku sekarang berpunca dari situ.

“Kita belum mendengar ada maklumat badan tersebut menyiasat Pengerusi Perhubungan Umno Perak yang baru dilantik, kerana difahamkan dia ada hubungan dengan tiga Adun tersebut hilang dan muncul di Putrajaya.

“Selama tidak ada sifat taqwa pada pengerusi dan jawatankuasanya, mereka tidak akan melakukan siasatan ke atas pemimpin negara. Yang disiasat hanya anak-anak bilis.


“Nizar tidak meletakkan jawatan kerana dia memegang amanah rakyat, dia hendak kembalikan semula kepada rakyat. Itu tafsirannnya.Saya tidak nafikan Tuanku Sultan ada tafsirannya. Jadi jika ada perselisihan tafsiran undang-undang, maka saya tidak fikir itu boleh dinamakan sebagai derhaka.
“Ini sepatutnya diselesaikan dengan cara paling baik iaitu, kembalikan kepada rakyat. Biar rakyat yang menentukan. Atau kita berlapang dada dan bersabar sedikit, biar Mahkamah Tinggi memutuskan kesahihan pelantikan menteri besar kedua,”


Undilah PAS…. BerubahUntuk Kemenangan Rakyat

0 Comments:

blogger templates 3 columns | Make Money Online